BETINGELSER, VILKÅR OG HANDELSBETINGELSER
BESTILLING
På www.sevenseas.dk kan du kun bestille skjorter via vores webshop. Hvis du har forespørgsler til en skjorte, som ikke er på siden, er du altid velkommen til at kontakte os.
-
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
-
Når du handler med www.sevenseas.dk indgås aftaler på dansk.
-
Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til mail@sevenseas.dk
ORDRE
Ordrer modtaget inden kl. 12.00 en given hverdag bliver pakket og sendt samme dag. Alle priser på hjemmesiden er inklusive moms samt alle danske afgifter, told mm. Din pakke sendes med et medfølgende sporingsnummer (track&trace), så du til enhver tid vil være i stand til at følge pakken.
LEVERING
- Du kan vælge at få leveret din pakke enten til din privat adresse eller arbejdsplads med GLS privat/erhverv.
-
Seven Seas leverer kun til EU lande.
-
Leveringstiden til Danmark er normalt 1-2 hverdage, mens den er 2-4 hverdage til andre EU-lande.
-
Gratis levering
BETALING
Ved brug af kreditkort, betales der i faktureringsøjeblikket.
Seven Seas Copenhagen A/S accepterer følgende kreditkort:
-
Dankort
-
Visa
-
JCB
-
Mastercard
-
Diners
-
American Express
Der tages ikke gebyr ved betaling på www.sevenseas.dk
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.sevenseas.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Der kan aldrig faktureres mere end det beløb, du har godkendt, og som fremgår af ordrebekræftelsen.
SIKKERHED
DIBS Betalingssystem som vi benytter hos Seven Seas, lever op til alle de sikkerhedskrav der er stillet og er godkendt og certificeret af Nets. Al kommunikation mellem DIBS’s Betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse.
Dette sikrer at uvedkommende ikke kan se de data som udveksles. Ligeledes krypteres data der sendes mellem DIBS’s Betalingssystem og Nets's betalingsserver.
En netbutik har ingen adgang til dit oplyste kortnummer ved betaling, og har kun mulighed for at hæve det beløb du har godkendt – eller mindre. Dit indtastede kortnr. bliver ikke gemt nogen steder efter transaktionen.
Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. hvis dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.
Der er strenge krav indenfor både etik og sikkerhed fra Nets for, at man som netbutik, kan få lov til at modtage kortbetaling over internettet.
FORTRYDELSESRET
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos www.sevenseas.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din(e) skjorte (r), eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på mail@sevenseas.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret samt informere om ”ordrenummer, navn samt hvorfor du ønsker at returnere varen”
Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte modtagelse af vare uden samtidig at give tydelig meddelelse om dette.
RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med vares returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Ved køb af skjorter kan den originale emballage udgøre en væsentlig del af varens værdi. Send derfor altid emballagen med retur, for at være sikker på at opfylde betingelserne for fortrydelsesretten.
TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal skjorterne sendes til:
Seven Seas Copenhagen A/S
Lægårdvej 138
7500 Holstebro
Det er vigtigt, at du vedlægger en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
REKLAMATION
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.sevenseas.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få skjorten repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal du reklamere:
Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen/manglen ved skjorten. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen/manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Skjorten sendes til:
Seven Seas Copenhagen A/S
Lægårdvej 138
7500 Holstebro
Når du returnerer skjorten/skjorterne, bedes du oplyse reklamationens omfang, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik):
For at du kan indgå aftale med os på www.sevenseas.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
-
Navn
-
Adresse
-
Telefonnummer
-
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Seven Seas Copenhagen A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte for Seven Seas Copenhagen A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på sevenseas.dk er Seven Seas Copenhagen A/S
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til www.sevenseas.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Seven Seas Copenhagen A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Seven Seas Copenhagen A/S via email mail@sevenseas.dk
MAIL
Vi forsøger altid at besvare mails indenfor 3 dage.
Vi sender altid en mail, når en kunde fortryder eller reklamerer for en skjorte.
Har du fortrudt købet eller ønsker du at reklamere, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget skjorten. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af fortrydelsen/reklamationen af din skjorte.
LOGSTATISTIK
Vi bruger en logstatistik på www.sevenseas.dk hvilket betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere www.sevenseas.dk
KLAGEADGANG
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til mail@sevenseas.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til "forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.